Loading...
Blog 2.0

Voorkom rimpels door je voeding!

Voorkom rimpels door je voeding!

Uh…. Kan dat?  Ja hoor dat kan zeker. Hoewel  voeding niet het enige is dat invloed heeft op je rimpels kan het wel helpen deze te vertragen. Stress is bijvoorbeeld  een grote rimpelveroorzaker, helaas heb daar minder invloed op. Belangrijk is wel om tijdens stressvolle periodes gezond te blijven eten en zorg dat je de juiste voedingsstoffen binnen krijgt.

Wat zijn polyfenolen en wat voor voordelen brengen ze onze huid?

Wist je dat rood fruit hartstikke gezond is en dat je het slim is er in deze tijd  zoveel mogelijk binnen te krijgen? Rood fruit bevat veel polyfenolen, een sterk beschermende anti-oxidant. Dat zijn stofjes die schadelijke stoffen  als vrije radicalen (die o.a. door stress ontstaan in je lichaam) onschadelijk maken. Deze vrije-radicalen kun je vergelijken met roesten van ijzer.  Anti-oxidanten voorkomen het ‘roestproces’ in je lichaam. Polyfenolen zijn een super ‘anti roest’, en staan bekend om hun anti-ageing eigenschappen en in het bijzonder om schadelijke effecten van Uv-straling te helpen neutraliseren. 

Polyfenolen beschermen de vruchten tegen de felle zon, harde regen en barre weersomstandigheden. Die bescherming bieden ze ons ook van binnenuit. Hoe meer het fruit zongerijpt is hoe hoger de beschermingsgraat. Het is daarom dan  ook beter om tomaten uit het Middellandse Zeegebied te eten dan de tomaten uit de Hollandse kas. Kastomaten hebben zich niet hoeven te weren tegen invloeden van het weer en bevatten dus ook minder sterke anti-oxidanten. 

Een belangrijke reden om polyfenolrijke voedingsmiddelen tot je te nemen is omdat ze uitermate goed zijn voor het neutraliseren van vrije radicalen. Door externe factoren zoals luchtvervuiling en overmatige blootstelling aan Uv-straling kan ons lichaam extra veel vrije radicalen produceren, die uiteindelijk effect hebben op zichtbare tekenen van huidveroudering. Dus als je uit bent op het hebben van een mooie en gezonde gloed, dan is het van essentieel belang om polyfenolrijke ingrediënten aan je dieet toe te voegen.

Wat is de beste manier om polyfenolrijke voedingsmiddelen toe te voegen aan ons dagelijks dieet?

Eet met regelmaat rood fruit.  Blauwe bessen en frambozen zijn super goed te combineren met je havermout ontbijt. Aardbeien doen het heel goed in een smoothie of wat dacht je van een lekkere fruitsalade met roodfruit. Allen de combinatie van kleuren laten het water al in je mond lopen. Neem lekker de tijd om te genieten van alle kleuren en smaken. Bewerkte of verfijnde voedingsmiddelen bevatten doorgaans een lagere dosis aan polyfenolen. Dus om het meeste uit je voedingsmiddelen te halen houdt je ze zo natuurlijk mogelijk! Je kan als algemene regel aanhouden dat kleurrijke voedingsmiddelen zoals blauwe bessen, granaatappels en rode druiven een hoge dosis polyfenolen bevatten.

Weinig tijd?

Soms heb je weinig tijd of geen zin, dan is dit een ideaal recept om toch je rode anti-oxidanten binnen te krijgen. Doe dan wat stukken watermeloen in de blender en voeg een paar takjes munt toe. Zet de blender aan  en mix het geheel. Schenk de watermeloendrank in een glas en zet er een gezellig rietje in, en je hebt een heerlijk verfrissend, dorstlessend, anti-oxidanten drank! Super lekker en even een snelle boost. Uiteraard kun je dit mixen met ander rood fruit of als het heel warm is voeg je wat roodfruit uit de vriezer toe, dat werkt verkoelend in je drankje!

MAAK METEEN ONLINE EEN AFSPRAAK
Maak een afspraak
Vragen? Meer weten?

Vul het contactformulier in en we nemen zo spoedig mogelijk contact op.

* Houdt u er rekening mee dat gereserveerde tijd, die niet 24 uur van te voren is geannuleerd, in rekening wordt gebracht?

The best thing for your skin is your smile.

Klaar voor de beste huid van uw leven? Bel: 0318-552324, of stuur een whatsappje via onderstaande button.

Whatsapp